Nickname in flhook and anticheat system
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Unfortunately, it sounds like you improperly renamed your char using either IFSO or an old FLHook, as FriendlyFire was saying - if you try to rename it again with FLHook, it will bug up and permenantly corrupt your character. The only way to fix this is to use IFSO to manually set your name back to the original name, and then use a newer FLHook .rename function to rename it to whatever you need. The problem with older FLHook or IFSO renames is they don’t change the character filename, which causes things to go haywire.
Alternatively, use IDs for your commands - affix the commands with $ and input your ID, which is obtained either though /ids or .getplayers - so, for example, if your ID is 2, you’d do .getcash$ 2 instead of .getcash (name) - this works for any command.
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FYI: You can use the fixname plugin to fix character files that have been renamed with IFSO.
There is a newer version of plugin that will scan the whole player database to fix every IFSO renamed character. I haven’t uploaded this yet but will do so soon.
I think that FLHook 1.6.0 (and earlier) doesn’t quite work correctly with IFSO when renaming characters. After the rename the character file will be left unencrypted and IFSO doesn’t like this. Launching and docking fixes this. I have not looked at this carefully - so I could be wrong.
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Wasn’t the /rename part of FLHook rebuilt and fixed in an earlier plugin version?
Did you rename the character with FLHook 1.6.0, an older version or even IFSO? I know it doesn’t work with IFSO and versions prior to 1.6.0 as there was a bug with the function.
Avez-vous renommé le personnage avec la version 1.6.0 de FLHook ou même avec IFSO? La fonction fonctionne mal avec ce dernier ou avec une version de FLHook antérieure à 1.6.0.
Si vous le voulez, ne vous gênez pas pour écrire un post en français si cela vous permet de mieux vous exprimer. Il me fera plaisir de traduire cela pour que w0dk4 et les autres puissent vous aider aussi.
Merci, c’est vrai que j’ai un peu de mal en anglais ^^.
Nous fonctionnons avec IFSO et nous renommons les nicknames avec ce dernier jusqu’à présent.
Je n’avais pas encore renommer avec une version antérieure à la 1.6.0.
Je viens de le faire pour mon personnage : rename [CIV]_Mirkha [EMP]_Mirkha.
Dans IFSO j’ai toujours un seul [EMP]_Mirkha et dans le jeu j’en ai 2 maintenant …Unfortunately, it sounds like you improperly renamed your char using either IFSO or an old FLHook, as FriendlyFire was saying - if you try to rename it again with FLHook, it will bug up and permenantly corrupt your character. The only way to fix this is to use IFSO to manually set your name back to the original name, and then use a newer FLHook .rename function to rename it to whatever you need. The problem with older FLHook or IFSO renames is they don’t change the character filename, which causes things to go haywire.
Alternatively, use IDs for your commands - affix the commands with $ and input your ID, which is obtained either though /ids or .getplayers - so, for example, if your ID is 2, you’d do .getcash$ 2 instead of .getcash (name) - this works for any command.
Je viens de faire l’essai avec un autre personnage (une autre ID)
J’ai renommé de [GMC]_Silenus vers [CIV]_Silenus dans IFSO.
J’ai ensuite fait un rename [CIV]_Silenus [GMC]_Silenus avec FLHook, ce qui a fonctionné.
J’ai donc eu deux personnages, un civ et un gmc.
J’ai effacé le civ et maintenant cela fonctionne parfaitement.Si je comprends bien il ne faut plus renommer avec IFSO….
Et je dois pour les anciens joueurs faire une double manipulation, d’abord en CIV à nouveau et ensuite renommer dans flhook.sinon avec l’id c’est une très bonne idée ^^
désolé pour la traduction à venir … enfin il me semble que c’est solutionné grace à vous deux !
un grand merci.par contre donc aucune idée pour l’anticheat ?
Nous avons des vaisseaux avec beaucoup plus de 14 armes et quand je l’active ils ne peuvent pas acheter plus de 14.
donc pour le moment l’anticheat est désactivé ^^FYI: You can use the fixname plugin to fix character files that have been renamed with IFSO.
There is a newer version of plugin that will scan the whole player database to fix every IFSO renamed character. I haven’t uploaded this yet but will do so soon.
I think that FLHook 1.6.0 (and earlier) doesn’t quite work correctly with IFSO when renaming characters. After the rename the character file will be left unencrypted and IFSO doesn’t like this. Launching and docking fixes this. I have not looked at this carefully - so I could be wrong.
yes i have to regenerate player list
i have previoulsy test with the fixname plugin but no changes. -
Translation follows
Nous fonctionnons avec IFSO et nous renommons les nicknames avec ce dernier jusqu’à présent.
Je n’avais pas encore renommer avec une version antérieure à la 1.6.0.
Je viens de le faire pour mon personnage : rename [CIV]_Mirkha [EMP]_Mirkha.
Dans IFSO j’ai toujours un seul [EMP]_Mirkha et dans le jeu j’en ai 2 maintenant …We’re working with IFSO and we renamed the nicknames with it up to this point. I hadn’t renamed any character with a version of FLHook prior to 1.6.0. I just did so for my character: [CIV]_Mirkha to [EMP]_Mirkha. In IFSO, I always had only [EMP]_Mirkha, but ingame I now have two…
…
I just tried with another character (different ID). I renamed [GMC]_Silenus into [CIV]_Silenus within IFSO. I then used FLHook to effect a rename on the character back to [GMC]_Silenus, which worked. I then had two characters, a CIV and a GMC. I deleted the CIV and now everything works perfectly.
If I get it correctly we mustn’t rename with IFSO anymore… And I now have to do two commands for older players, firstly renaming to CIV then back to their new name with FLHook.
Otherwise with the ID it’s a very good idea ^^
In the end, it seems like the issue is resolved thanks to both of you!
Many thanks.On the other hand, any idea for the anticheat? We have ships with way more than 14 guns and when I activate it they can’t buy more than 14, so for now A/C is deactivated ^^
My reply:
Je crois bien que c’est la seule méthode pour un serveur ayant déjà utilisé IFSO pour renommer certains personnages, malheureusement
Je suis néanmoins curieux, à propos de la fonction “rename”, car je ne savais pas qu’elle créait en fait une copie de l’ancien personnage qu’il faut alors supprimer manuellement. À propos de cela et de votre problème avec le anticheat avec plus de 14 armes, il faudra attendre une réponse de w0dk4.
Unfortunately, I think it’s the only method for a server which already used IFSO to rename certain characters.
I’m nevertheless curious abou the “rename” function, since I didn’t know it created a copy of the old character which then has to be deleted manually. We’ll have to wait for w0dk4 to answer to both this and the anticheat issue with more than 14 weapons.
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oui cela fait un clone du personnage j’ai l’impression.
mais effacer ensuite ne pose pas de problème apparemment.
testé sur 3 save différentessinon encore un grand merci pour la traduction c’est très gentil et si le cœur t’en dis puisque tu maitrises parfaitement le français tu peux nous rejoindre sur http://freeworlds.dyndns.org/forum
j’attends donc que vodka passe par là mais il a l’air très occupé, je lui ai fait un mp sur le site allemand depuis 15 jours et toujours en attente ^^
++
edit : pour que ifso comprenne le personnage renommé, il faut que le joueur se connecte une fois. ensuite on peut effacer le perso 1
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IFSO messes up the charfiles by only altering the
name =
entry within the charfile. But every charfile is actually named after the charname (the filename is some kind ofhash of it I think). So any char renamed with IFSO has to be reconverted.Anyways, FLHook always renamed in the right way, the only problems were some crash issues on live servers.
Cannon, who works with the Discovery Admins, should be able to give some useful tips on how to convert the chars, since they have been renaming chars with IFSO up until recently.
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Hmmm… Avez-vous essayé de monter les armes sur un vaisseau autrement totalement vide? Je veux dire par là qu’il n’ait pas de bouclier, pas de radar, juste le strict minimum (moteur et tracteur).
Autrement, je ne vois pas vraiment quel est le problème :-X
EDIT: Oh et à propos de votre serveur, merci pour l’invitation, mais je n’ai pas dû jouer à FL depuis 1 ou 2 ans; je ne fais que travailler sur mon mod et sur le site! Si jamais je trouvais le temps, soyez assuré que je ferai un petit tour du côté de votre serveur
Have you tried to mount the weapons on an otherwise totally empty ship? I mean by that that it must have no shield, no radar, only the bare minimum (engine and tractor).
Other than that, I don’t really see what the problem could be :-X
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Hehe awesome! If you have any other issue, feel free to ask