Hungarian(Magyar)
-
Helló megint! Mostanában a bolygókon ügyködök, de nem szeretnék teljesen új planétákat csinálni hanem az eredetiket turbóznám fel. A bolygók textúrája ugye a legtöbb esetben 3db .dds képből áll, abc01.dds, abc02.dds és abccap.dds A 01 és 02 kétszer(egymással szembe) az oldalai a bolygónak a cap pedig a teteje és az alja. Na most a kérdésem az lenne, meg lehet-e csinálni azt, hogy ne ugyan azokat a textúrákat használja kétszer, egymással szembe, hanem mind a 6 oldala külön textúrát kapjon?
-
Kétszer ugyanazt a textúrát egymással szembe? Hát előfordulhat, de nem hinném hogy az “earthlike” labdák is ugyanazt használnák.
Meg lehet mókolni a dolgokat, de az megint ps party. Van itt az oldalon egy jó tutorial hogy hogyan lehet starsphere textúrákat csinálni, azt mindenképpen hasznos lenne megnézned.
Ha minden igaz akkor ez az, mondjuk ez starsphere de a srác “cube”-ból csinálja ilyen szempontból ugyanaz mint a bolygók textúráinak kiterítése:
http://the-starport.net/freelancer/forum/viewtopic.php?topic_id=4249&forum=9&post_id=46077#forumpost46077Egyébként erről az oldalról van egy link az SWWT-re ott Forsaken megmutatja a bolygók elkészítését de sajnos ott meg nincs leírás arról hogy a textúrákat hogy csinálta meg.
Gyakorlásképp megpóbálhatod az eredetiket kicsit átszabni, ehhez pontosan úgy kell ps-be kiterítened a képeket mint ahogy a bolygóra rá van húzva. Aztán kell neked két cucc a ps-be azt hiszem magyarul valami “klónozó eszköz” meg “bélyeg eszköz” vagy valami hasonló agyrém nevük van.
Ha meg úgy döntesz, hogy sajátot csinálsz, akkor meg ott van a deviantart, ott irdatlan mennyiségű tutorialt találsz bolygótextúra-készítéssel kapcsolatban.
-
Persze hogy minden bolygónak saját egyedi textúrája van, úgy értettem, hogy ezek a textúrák, összesen 3 képet jelentenek minden bolygónál. Pl.: earthlikecap.dds a bolygó teteje és alja earthlike01.dds az “a” oldal és az “a” oldallal szemben lévő oldal, az earthlike02.dds a “b” és a vele szemben lévő oldal. De köszönöm a linket, pont egy ilyet kerestem már régóta. Azt hiszem hasznát vehetem.
-
Egyre gondoltunk, de azt nem vettem észre hogy a hat oldalból 3 páronként egyezik.
A deviantart-on meg AlphaLeader, UCD és MJ00 planet tutorial-jaira érdemes egy pillantást venned, ezeket jpg-be általában le lehet tölteni.
A pattern-maker-es megoldást nem javaslom, hacsak nincs öt Cray-ed sorbakötve 80 terrabájt memóriával. -
Hát amúgy én is azt hittem megzavarodok mire rájöttem, de az előző linked segített, és már nagyjából vágom is a témát. De utánanézek majd ezeknek is.
És egy újabb téma hogy ne unatkozzunk, már sikerült megváltoztatnom a kurzort és ikonjait, de a nyilakat amik a célpontot mutatják repülés közben és a keretet ami a célpontot jelöli nem találom sehol. Erről tudsz valamit? -
A kurzorokkal nem foglalkoztam ezidáig, csak magával a hud-okkal, abban tudok segíteni.
Egypár izét találtam az “interface” könyvtárban ami a nyilakra utal, az pedig a buttontextures.txm meg az uitextures.txm, de ez csak találgatás.
A többi könyvtár a hudokhoz kell és ott tuti nem találkoztam a nyilakkal.
De emlékeim szerint Sushi-ék átalakították a nyilakat is, őket még érdemes megkérdezni. -
Itt van még egy “nem találom sehol” kérdés: az inaktív waypoint-ról van szó. megvan a waypoint textúra ami az irányt mutatja ha éppen nem előttünk van a wp, és megvan a kijelölt wp textúrája is, de az inaktív wp (amikor nem a wp van kijelölve) nincs meg.
-
Hát hogy azt fel-e tudod használni az passz, de a realistic light source effect-et megoldották, van is itt valahol egy topic az oldalon de sajna nem emlékszem hogy mi volt a címe.
Edit: itten van:
http://the-starport.net/freelancer/forum/viewtopic.php?post_id=44725#forumpost44725